torsdag 13 september 2012

Noll koll

I många år hade jag järnkoll på materialutvecklingen. Jag läste alla tester av och artiklar om nya klubbor och skaft som jag kom över. Ny driver varje, säsong? Självklart! Gärna nya fairwayklubbor också. Inte kunde man spela med det extra handicapet av att ha annat än den bästa och senaste utrustningen! Nu vet jag inte ens vad Taylor Mades, Titleists eller Callaways senaste drivermodeller heter och det känns helt OK. 



Nyss lade jag på ett lager fernissa på en gammal macgregorspoon. Den fungerar precis lika bra nu som den gjorde när den lämnade fabriken för en tre-fyra decennier sedan och kommer att göra det lika länge till. Minst. Fast kanske den ska få ett nytt grepp? Det gamla Victory cordgreppet känns aningen halt. Fast först prövar jag att rugga upp det med sandpapper och möjligen att mjuka upp det med litet flytande paraffin. Det känns faktiskt bättre att vårda gamla fina klubbor än att köpa nya. Och så är de trevligare att spela med. Så jag fortsätter nog att ha noll koll på materialutvecklingen. Den intresserar mig inte längre. Jag vill spela golf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar